• Balesetbiztosítás
    A Colonnade (régen AIG) Csoportos Balesetbiztosítás a szakszervezet 80 év alatti tagjai részére nyújt gazdaságos és hatékony 24 órás, világszerte érvényes biztosítási védelmet. Balesetből eredő kórházi ellátás vagy baleseti műtét esetén közvetlen anyagi támogatást nyújt a munkavállalóknak, nagyban elősegítve ezzel a mielőbbi gyógyulás feltételeinek megteremtését.
  • Vodafone flotta
    A tagok 2005. április 1-től kedvezményes Vodafone Flotta előfizetői szerződés megkötésére jogosultak. A hálózaton belüli valamennyi hívás ingyenes.
  • Utasbiztosítás
    A külföldi utasbiztosítás MÖSZ tagoknak ingyenes, hozzátartozóknak 580 Ft/fő/nap
  • Kedvezményes üdülés
    A szakszervezet tagságának kedvezményes üdülést biztosít saját üdülőiben: Szanazug, Zsóri-fürdő, Gergelyiugornya
  • Segélyek
    A szakszervezeti tag gyermekének születése esetén 50.000 Ft szülési segélyt folyósít. Házastárs vagy egyenesági rokon halála esetén 50.000 Ft temetési segélyt nyújt. Váratlan esemény kapcsán az arra rászorulóknak szociális segélyt folyósít.

A magyar mentőautók már csak 30 km/h-val léphetik át a sebességhatárt

Az a leggyorsabb mentő, amelyik oda is ér a beteghez – vallja a balesetek számát csökkenteni kívánó Országos Mentőszolgálat.
Az Országos Mentőszolgálat amellett, hogy azt kéri az autósoktól, fokozottan figyeljenek a megkülönböztető jelzést használó járművekre, a saját gépkocsivezetőit is felkészíti a balesetmentes és biztonságosan gyors közlekedésre.

Ennek jegyében a mentőautók vezetői mostantól a megkülönböztető jelzés használata mellett az adott útszakaszon megengedett maximális sebességet legfeljebb 30 km/h-val léphetik át – derül ki a szerkesztőségünkhöz hétfő délelőtt eljuttatott közleményből.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például 50 km/h sebességkorlátozású útszakaszon szirénázva maximum 80 km/h sebességgel haladhat a mentőautó.

Autópályán, ahol 130 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, a mentőautó legfeljebb 160 km/h-val közlekedhet, illetve kereszteződésbe érve a piros lámpán maximális körültekintéssel, megkülönböztető jelzéseket használva is legfeljebb 30 km/h sebességgel hajthat át.

A hvg.hu kérdésére Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője elmondta, hogy már megkezdődött a mentőautó-sofőrök tájékoztatása a szolgálat által önkéntesen vállalt és a korábbi tapasztalatokra épülő új szabállyal kapcsolatban.

A szóvivő hozzátette, hogy továbbra is a gépjárművezető mérlegelheti, hogy az adott közlekedési szituációban melyik a legjobb megoldás, és nem a szankcionálás, hanem a balesetmegelőzés a cél.

„A sebesség hatványozza a sérülés kockázatát és nagyon lerövidíti azt az időt, amely a helyzet megoldására fordítható. A mentő-vezető gyakorlatilag a sebessége megfelelő megválasztásával adhat lehetőséget önmagának és a másik közlekedőnek ahhoz, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre észlelésre, döntésre és cselekvésre, az akadálytalan továbbhaladás biztosítására. A mentő számára sem szárad fel az útfelület, a fizikai határokat nem lehet korlátlanul kiterjeszteni" – olvasható a sajtóközleményben Melegh Gábor igazságügyi szakértő témával kapcsolatos véleménye.

Jelenleg évente átlagosan 70 súlyos mentőbaleset történik Magyarországon, az Országos Mentőszolgálat ezt a számot jelentősen csökkentené.

Forrás: hvg.hu

olvasás